Ouderportaal
MyChapp is onze ouderapp en het centrale communicatiemiddel tussen de ouders en onze pedagogisch professionals. MyChapp is een applicatie voor de smartphone. Via MyChapp worden actuele mededelingen, nieuwsberichten en foto’s verstuurd.
MyChapp
Met het ouderportaal ben je altijd op de hoogte van de belevenissen van je kind. Daarnaast kan jij als ouder belangrijke informatie over de opvang van je kindje in MyChapp plaatsen. Ook kun je via het portaal de contactgegevens updaten, afwezigheid doorgeven, ruildagen en extra opvangdagen aanvragen. Ook andere belangrijke informatie zoals allergieën, of je kindje medicatie gebruikt en wel of niet op de foto mag, of al aan het oefenen is om buiten zelfstandig te spelen kan hier worden doorgegeven. Op deze manier zijn wij altijd op de hoogte. Wel zo belangrijk voor een veilige en vertrouwde opvangplek.
FAQ
Op de dag zelf kan je met onze pedagogisch professionals contact opnemen door een berichtje te sturen. Klik op chatten om dit te versturen. Wij doen ons best, echter hebben onze collega’s niet direct tijd om een antwoord terug te versturen. Spoed? Bel dan naar de locatietelefoon van de betreffende kinderopvanglocatie.woord
In de Agenda staan alle opvangdagen genoteerd. Wil je een keertje op een andere dag opvang dan de reguliere opvangdag? Dan kan er een ruildag of extra opvangdag worden aangevraagd via de agenda. Het scherm toont de actuele maand en navigeert automatisch naar de datum van vandaag. Scroll naar boven/onder om de dagen te bekijken of navigeer via de maandknoppen om de dagen te bekijken.
Wil je een extra opvangdag aanvragen? Navigeer naar de datum van de gewenst opvangdag. Klik op het plusteken om een nieuwe aanvraag in te voeren. Hier kan de naam van het kind worden geselecteerd voor wie de opvangdag geldt, wat voor soort opvang het betreft en voor welke dagdelen en tijden de opvang wenselijk is. Afhankelijk van het soort aanvraag zullen hier andere keuzes in kunnen worden gemaakt. Met de knop verzenden wordt de aanvraag verstuurd.
De aanvraag wordt beoordeeld door onze administratie. Zodra een dag akkoord is bevonden ontvang je hiervan bericht per e-mail.
Daarna is de ruildag en/of extra opvangdag zichtbaar in de agenda.
Ga je op vakantie? Of is jouw kindje een keertje afwezig? Dan kan via MyChapp de afmelding worden doorgegeven. Ons pedagogisch team stelt het op prijs om dit voorafgaand te vernemen. In het ouderportaal kan bij agenda op de betreffende dag worden aangegeven dat je kindje niet naar de opvang komt. Via de opmerkingen kan worden vermeld wat de reden van afwezigheid is.
Onze pedagogisch professionals plaatsen regelmatig een foto van je kind in MyChapp. Na het downloaden van de applicatie op de smartphone wordt er gevraagd of de applicatie toegang mag hebben tot de fotogalerij. Als hier geen toestemming voor wordt verleend kun je geen foto’s van ons ontvangen. Verwijder de applicatie en download deze opnieuw. Wanneer je toestemming verleend dan kun je de foto’s downloaden.
Foto’s zijn zichtbaar via het Schriftje. De foto’s kunnen in een collage per maand in een overzicht worden getoond. Door op een foto te tappen wordt de foto vergroot. Foto’s worden in verband met de AVG-wetgeving maximaal drie maanden bewaard in MyChapp. Worden de foto’s niet binnen een periode van drie maanden gedownload vanaf MyChapp, dan worden deze automatisch verwijderd. Wegens de veiligheid bewaart onze kinderopvangorganisatie geen foto’s. De foto’s zijn dan ook helaas niet meer terug te halen na drie maanden.
Hier zijn de facturen zichtbaar die reeds zijn verstuurd. Door op het PDF-icoon te klikken kan de factuur worden ingezien.
’t Kwakersnest brengt jou als ouder regelmatig op de hoogte van de laatste nieuwtjes, vakantieplanning, activiteiten buiten de deur en bijzonderheden. Alle informatie worden bij Documenten geplaatst. Door op het betreffende PDF-icoon te tappen wordt het document zichtbaar.
Om altijd in contact te staan met de ouder(s) is het belangrijk dat de contactinformatie bekend is bij onze kinderopvang. Bij mijn gegevens kan de persoonlijke informatie worden ingezien en gewijzigd. Wij vragen jou om ook een tweede contactpersoon te noteren. Op deze manier is er altijd iemand bereikbaar mochten er bijzonderheden zijn.
Afhankelijk van de instelling is het mogelijk om een pincode in te stellen. Wanneer deze wordt ingesteld dan opent MyChapp altijd met de pincode, dit zorgt voor een extra stap in het beveiligen van de persoonlijke gegevens.
Alle ouders ontvangen een e-mail waarin de persoonlijke inloggegevens worden vermeld. Ook staat in hetzelfde bericht een uitleg over het ouderportaal.
Het kan voorkomen dat de technologie ons in de steek laat. Wanneer het inloggen niet lukt is het soms een goed idee om de app te verwijderen en daarna opnieuw te installeren. Nog steeds problemen met inloggen? Dan kun je contact opnemen via administratie@kwakersnest.nl. Wij helpen je graag verder.
Zijn er meerdere account nodig voor de kinderopvang. Neem dan contact op met de administratie via administratie@kwakersnest.nl.